.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ديدار با اعضاي ستاد هفته ملي كودك عنوان كرد:
فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند

  شمال نیوز: نماینده ولی فقیه در استان مازندران در ديدار با اعضاي ستاد هفته ملي كودك گفت: فرزندان با الگوی منسجم اسلامی در جامعه تربیت شوند.

به گزارش كميته اطلاع رساني ستاد جشن هفته ملي كودك مازندران ، آیت‌الله نورالله طبرسی پیش از ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد روز جهانی کودک که با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران صورت گرفت، به تربیت اسلامی کودکان تاکید کرد.

وی اظهار داشت: مهم‌ترین فعالیت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تربیت و پرورش زیرساخت‌های جامعه است.

این مسئول با اشاره به اینکه کودکان و نوجوانان آینده جامعه اسلامی را می‌سازند، افزود: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از مهم‌ترین مسائل در تربیت نسل جدید جامعه است.

طبرسی تصریح کرد: دشمن با ابزارهای مختلف جنگ فرهنگی در کشور راه انداخته که خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان را نشانه رفته است.

وی با بیان اینکه اسلام تقویت خانواده و تربیت فرزندان را مورد تاکید قرار داده است، یادآور شد: کسب روزی حلال از مهم‌ترین عامل در پرورش فرزند نیک است.

امام جمعه مرکز مازندران افزود: دین مبین اسلام انتخاب نام نیک بر فرزندان را عاملی برای هویت بخشی و احترام به فرزندان می‌داند.

وی ادامه داد: بهترین ارثی که والدین برای فرزند به یادگار می‌گذارند، ادب است.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه فرزندان باید با تربیت اسلامی به خوی انسانیت برسند، اظهار داشت: تربیت اولیه فرزندان از خانواده نشات می‌گیرد.

وی اضافه کرد: در جامعه اسلامی فرزندان باید با الگوی منسجم و یکپارچه اسلامی تربیت شوند.

طبرسی با اشاره به قدرت ابزارها و دستگاه‌های فرهنگی در تربیت کودکان، خاطرنشان کرد: بیشترین قدرت پرورش کودکان در دست معلمان و کانون پرورش فکری است.

وی به اقدامات نامیمون صهیونیست‌ها و داعش در نسل‌کشی مسلمانان اشاره کرد و گفت: دنیا چگونه می‌خواهد جواب این نسل‌کشی و قتل عام کودکان بی‌دفاع را بدهد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه روزانه خبرهایی همچون استعمار، استثمار، کودک آزاری و از این موارد به گوش می‌رسد، افزود: برای کاهش این مصیبت‌ها و احقاق حق کودکان و نوجوانان وظایف دستگاه‌های حمایتی مانند بهزیستی و غیره مضاعف می‌شود.

وی با تاکید براینکه مسائل داخلی کشور با شعار درمانی حل نمی‌شود، خاطرنشان کرد: همه مسئولان باید متعهدانه به وظایف خود عمل کنند.

طبرسی یکی از مشکلات در تربیت کودکان و نوجوانان را الگوی ناهمگون در محیط دانست و اذعان داشت: الگوی تربیتی خانه، مدرسه و اجتماع متفاوت است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نيز در ابتداي اين ديدار با اعلام گزارشي از فعاليت هاي ستاد جشن هفته ملي كودك گفت: 250 برنامه فرهنگی به مناسبت روز جهانی کودک در مازندران اجرا می‌شود.

قاسم عزيززاده گرجي  با اشاره به اینکه 50 سال اخیر سازمان ملل پیمان نامه حقوق کودک را تدوین کرد، اظهار داشت: 1400 سال پیش دین مبین اسلام به رعایت حقوق کودکان تاکید کرد.

گرجی افزود: بقا، رشد، حمایت و مشارکت چهار زمینه اصلی در ارتباط با کودکان است که مورد تاکید سازمان ملل قرار گرفت.

این مسئول با بیان اینکه منع تبعیض برای کودکان، هویت کودکان از جهت پیوند‌های خانوادگی، آزادی عقیده، منع بدرفتاری با کودک، بازی و فعالیت‌های فرهنگی با این قشر از جامعه مورد تاکید پیمان نامه حقوق کودکان قرار دارد، تصریح کرد: 16 مهر ماه روز جهانی کودک نامگذاری شد که به این مناسبت 250 برنامه متنوع فرهنگی و پرورشی در سطح استان مازندران اجرا می‌شود.

دبير ستاد هفته ملي كودك در اسستان مازندران تصريح كرد:  15 تا 21 مهر ماه را هفته جهانی کودک دانست و گفت: ستاد هفته جهانی کودک با مشارکت 14 دستگاه اجرایی در استانداری مازندران تشکیل شد که همه نهادهای مرتبط فعالیت‌های ویژه‌ای را در برنامه کاری خود دارند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران شاخص برنامه‌های روز جهانی کودک را برشمرد و گفت: ایجاد نمایشگاه ویژه کودکان و نوجوانان در محل کانون پرورش فکری، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در رسانه ملی، برگزاری همایش یک هزار نفری کودکان و نوجوانان در نماز جمعه مرکز مازندران، نشست‌های تخصصی با والدین،دیدار با کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، افتتاح کتابخانه ویژه کودکان و نوجوانان در کتابخانه آزادگان ساری،آموزش فرهنگ ترافیک، همکاری با پلیس 110 توسط کودکان و تبلیغات محیطی از مهم‌ترین برنامه‌های هفته ملی کودکان در مازندران است /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.127 seconds.